Çarşamba, Şubat 16, 2005

Tasarımcı olmayın! Tasarım şirketi kurmayın!

Evet. Şirket kurmak riskli bir iş ancak güzel bir bilgisayar fiyatına en basitinden bir şirket rahatlıkla kurulabilir. Üstelik gayet basit bir şekilde pazarlama ekibi de kurulabilir. Sadece Hürriyetin seri ilanlar kısmına bir ilan vermeye bakar. Kendine güvenen pazarlamacılar genelde daha yüksek primi tercih edeceklerinden yüksek bir primle işe başlayabilirisiniz. (Mesela %15-%30. Aslında işe yeni başlıyorsunuz ve herşey sıfırdan iyidir denip %50 gibi bir rakam bile teklif etmek geçebilir içinizden ancak bu gerek otorite gerekse şirket imaji için ters etki yapacak bir rakam olur)

Her sektörde olduğu gibi burada da işin en önemli kısmı: Pazarlama. Pazarlama departmanınız ne kadar sağlam olursa o kadar çabuk palazlanırsınız. Pazarlamanız yoksa sizin dünyanın en şık web sitesini yapabiliyor hatta daha önce yapmış olmanız hiç birşey ifade etmeyecektir.

Diyelimki, pazarlama planlarınız hazır hatta birkaç yerin web sitesini yapmak üzere anlaşmışsınız ve birkaç şirkettin daha web sitesini size yaptıracağınızdan eminsiniz.
O zaman Un var, şeker var neden helva yapmayasınız.

Ama Durun. (neden durduk ki önceki yazıdan buraya kadar Patronların aldığı kaymağı bizimde rahatlıkla alabileceğimiz hissi vardı yazının akışında.)

Evet. Bir şirket kurmalınısız ama bu şirket, diğer firmaların web sitesini hazırlayan bir şirket olmamalı.

Şirket olarak bir tek site yapmalısınız. (hadi 3-5 olsun).

Şimdi gerçek hayattan birkaç örnek.
itiraf.com, fazla söze gerek olmadığını sanıyorum. Sadece 4 kişinin (Mete Kuran, Mohaç Yücel, Eylem Yıldırım, Erdem Bıyık) belirli bir süre de hazırlıdıkları ve zamanla olgunlaştırdıkları kodlar yığını.
bilgiyarismasi.com detayını bilmiyorum ama tek kişinin bile hazırlayabileceğini biliyorum
memurlar.net , beyazperde.com vs..

örnek sitelerin tümü Türkiyede belirli bir yere sahip siteler. İlk sıralarda başka siteler de var ancak özellikle bunları örnek veriyorum çünkü bunlar az sayıda kişi ile belli bir süre zarfında rahatlıkla kurulubilecek teknik alt yapıları olan ve kapı kapı pazarlamacı dolaştırmak zorunlu olmayan siteler.

Hülasa; "Nereye kadar böyle, işi ben yapayım ama parayı patronlar kazansın" diyorsanız, olay çok basit: İşleyen, sadece bir(kaç) tane site yapın ve buna ticari ünvan sağlayacak minicikte olsa bir şirket kurun. That's All.

Hergün farklı bir site yapmak yerine sürekli bir(kaç) site ile uğraşan ve üstelik henüz şirketini kurmamış webmasterların Google AdSense - banka diyalogları //cımbızla çekmeniz gereken yeri okuduğunuz da fark edeceksiniz ;) şöyle tutarlı bir şirket çatısı altında daha güzel şeyler yapılabileceğini sanrım söylememe gerek yok.

Hiç yorum yok: