Çarşamba, Eylül 14, 2005

Proje yöneticisi /yada/ Proje akış planı

Bir proje yöneticisi..

Genel manada, dhtml'in yapamayıp, flash'ın yapabilceği, flash'ın yapamayıp 3dmax'in yapabileceği şeyleri..
Logo'nun PhotoShop'ta yapılmayacağını.. baskı için 300dpi kullanılması gerektiğini..
php'nin çalışması için apache/IIS vb. gerektiğini..
mobil.google'ın standartlara uymayan siteleri indexlemediğini..
vb..
vb..
genel bilgilere sahip olmalı. Fakat çok iyi kod yazmasına yada tasarım yapmasına yada database planlayabilmesine gerek yok.

Daha çok bir organizatör gibi çalışarak aşağıdaki adımların, sırası ile ve belirlenen zaman içersinde sağlıklı olarak yürümesini sağlamalı;

* müşteriye "neyin ne" olduğununun anlatılması (hadi daha nazikçe; danışmanlık diyelim)

* müşterinin beklentilerini ve amacını açıklayan "kaliteli bir brief". (en önemli noktalardan birisi bence)

* ekip toplanarak projeyi değerlendirmeli (müşteriye sunacakları DEVAMLILIK önerileri de dahil olarak)

* işleyiş algortiması ve ön görseller hazırlanmalı

* yapılan ön çalışmalar iletilmeli ve geri dönüş alınmalı

* herşey tamamsa, Html ler hazırlanmalı

* programlanmalı

* projeyi hazırlayan şirketin kendi çizgisi/kalitesinde mi kontrol edilmeli

* beta testlerine geçilmeli

* muhasebe ile ödeme planı incelenmeli

* gözden kaçan kısımlar, buglar ve güvenlik açıkları düzeltilmeli, varsa optimizasyonlar (meta tag, mysql, css vb.) yapılmalı

* varsa müşteriye admin paneli kullanımı anlatılmalı

* ödemeler kontrol edilmeli

* son onaydan sonra, normal yayına geçilmeli,

--------

* arama motorları ve web directorylere kayıt yapılmalı

* projenin konumuna/işlevine göre türkticaret.net, alibaba, yahoogroups vs.. yada kendi alanındaki diğer net topluluklararına üye olunmalı

* basın bültenleri ve (medya planlamasına göre) diğer duyurular yapılmalı,

-------

* kullanıcı geri dönüşleri ve analizleri yapılmalı

* bülten gönderme sistemi rayına oturtulmalı (ne çok sık ne de çok seyrek)

* promosyonlar yada farklı cin fikirlerle "bağlılık" sağlanmalı

* herşey yolunda gidiyorsa, sistem tamamen müşteriye bırakılmalı (destek ve danışmanlık elbetteki devam etmeli)

-------

bunlara ek olarak aslında ön planda olmasa da işlerin daha Güzel ve Verimli olması için;insanları motive edebilmeli, moral verebilmeli, gerektiğinde müşteri ile ekip arasında "kayıpsız iletken tel" yada "dayanıklı sünger" olabilmeli : )

Hiç yorum yok: